Η ανέγερση της Νέας Τούμπας έγινε το θέμα στην MJR, η οποία είναι εξειδικευμένη εταιρεία παροχής συμβουλών με βασική εστίαση στην επιχειρηματική πλευρά των αθλητικών χώρων και των κέντρων τέχνης σε όλο τον κόσμο. Λειτουργώντας από τα γραφεία του στο Λονδίνο και το Ντουμπάι, η MJR προσπαθεί να δημιουργήσει πλατφόρμες ανταλλαγής γνώσεων και παρέχει υπηρεσίες μάρκετινγκ και έρευνας.
Η εταιρεία αυτή παρουσίασε τα μέχρι τώρα δεδομένα για την ανέγερση του γηπέδου, τις εργασίες και το χρονοδιάγραμμα τους καθώς και πληροφορίες για την εμφάνιση και τη δομή του.
Η Νέα Τούμπα:
Ένα νέο γήπεδο που θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 33.500 φιλάθλους αναμένεται να αντικαταστήσει την Τούμπα. Η εταιρεία A&S Architects από την Αθήνα παρουσίασε το σχέδιο του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ, οι εργασίες για το οποίο αναμένεται να αρχίσουν το 2022.
Το τελικό κόστος της κατασκευής εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 140 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από τα δημόσια περιφερειακά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και από τον Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος είναι ο ιδιοκτήτης του συλλόγου. Ο ισχυρός άνδρας του Δικεφάλου αναμένεται να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων για την ανέγερση του νέου γηπέδου.
Κατασκευαστικές εργασίες:
Δεν έχει οριστεί ακόμη συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης των εργασιών ανέγερσης του νέου γηπέδου καθώς εκκρεμούν κάποια διαδικαστικά κομμάτια που θα πρέπει να ολοκληρωθούν. Το σημαντικό είναι ότι το προεδρικό διάταγμα που αναμένεται τον Απρίλιο ή το Μάιο του 2021, θα διευκολύνει την πτώση του υπάρχοντος γηπέδου και την έναρξη των εργασιών. Η είσοδος του ΠΑΟΚ στη Νέα Τούμπα έχει προγραμματιστεί για τη σεζόν 2023-2024. Φυσικά, αυτό δεν είναι δεσμευτικό και θα εξαρτηθεί από την πορεία των διαδικαστικών εργασιών.
Σύμφωνα με το πλάνο, ένα Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης και το προαναφερθέν διάταγμα του Προέδρου θα πρέπει να είναι έτοιμα μέχρι το καλοκαίρι του 2021. Τότε θα ξεκινήσει η διαδικασία αρχιτεκτονικών μελετών που θα διαρκέσει περίπου έξι μήνες. Κατά συνέπεια, η κατασκευή θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2022, με χρόνο εκτέλεσης δύο έως τριών ετών. Αυτό είναι το πιο ρεαλιστικό σενάριο για το νέο στάδιο ΠΑΟΚ αυτή τη στιγμή.
Επιπλέον, το κατασκευαστικό έργο του νέου χώρου πρέπει να επαληθευτεί από το Μητροπολιτικό Συμβούλιο Προγραμματισμού και στη συνέχεια από το Κεντρικό Συμβούλιο και θα πρέπει να σταλθεί μια θετική έκθεση. Είναι πιθανό οι αρχαιολόγοι να καθυστερήσουν την κατασκευή σε περίπτωση που βρεθούν ιστορικά ευρήματα. Από μια απαισιόδοξη γωνιά, η κατασκευή του σταδίου θα ολοκληρωθεί σε πέντε με έξι χρόνια από σήμερα.
Στο τέλος του καλοκαιριού, ολοκληρώθηκαν οι δημόσιες διαβουλεύσεις σχετικά με την κατασκευή του νέου Στάδιο ΠΑΟΚ, οι οποίες επικεντρώθηκαν κυρίως στις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην αύξηση της οδικής κυκλοφορίας. Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης επεσήμανε τη μελέτη και το Υπουργείο Περιβάλλοντος ενέκρινε αρχικά τις παραδοχές του εγγράφου.
Εμφάνιση και αίσθηση σταδίου:
Η νέα εγκατάσταση είναι ένα κομμάτι ενός μεγαλύτερου σχεδίου ανάπλασης της περιοχής. Προβλέπεται ο χώρος και τα περίχωρά του να μπορούν να προσελκύουν τους φιλάθλους όχι μόνο κατά τη διάρκεια των ποδοσφαιρικών αγώνων, αλλά και πιο πριν για μια επίσκεψη στην περιοχή. Για αυτό, θα πρέπει να είναι ένα έργο με πρόσθετα αξιοθέατα. Αυτό αποφέρει οικονομικά οφέλη στο γήπεδο και την κοινότητα στην οποία βρίσκεται.
Κάτι που μπορεί να γίνει με την κατάλληλη χρήση του χώρου της εγκατάστασης, όπου θα υπάρχουν καταστήματα τροφίμων, εστιατόρια, αίθουσες συνεδρίων, εγκαταστάσεις αναψυχής, εμπορικό κέντρο.
Αρχικά, εξετάστηκε η ιδέα κατασκευής ενός σταδίου χωρητικότητας 41.926 θέσεων, το οποίο ήταν μια συμβολική μορφή και αναφερόταν στην «Θύρα 4» ενώ το 1926 είναι η χρονιά που ιδρύθηκε ο σύλλογος. Αργότερα, η διοίκηση του συλλόγου μείωσε τα σχέδιά τους σε 33.500 θέσεις, γεγονός που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του συλλόγου.
Τα χρώματα του σταδίου αναμένεται να είναι το λευκό και το μαύρο. Η οροφή θα μοιάζει με φτερά αετού. Κάτι που θα καταστεί δυνατό χάρη στο τρισδιάστατο εφέ. Στη συνέχεια, η οροφή θα κατευθύνεται ομαλά στην πρόσοψη, η οποία θα περιβάλλεται από οδούς κυκλοφορίας. Το γήπεδο θα έχει τέσσερα σημεία εισόδου. Θα υπάρχουν επίσης 1.000 θέσεις στάθμευσης διαθέσιμες.
Επιπλέον, το γήπεδο θα περιλαμβάνει καφέ, εστιατόρια, μουσείο, και ίσως ακόμη και κινηματογράφους και ένα εμπορικό κέντρο.
Πήγη: metrosport.gr